"Jika memandu kita perlukan lesen, menggunakan senjata api perlukan lesen, maka hidup di dunia juga tentulah perlukan lesen.
Lesen itu ialah ISLAM. Hidup di dunia dengan menolak Islam ialah umpama hidup tanpa lesen."

Tuesday 6 October 2015

Cuti Habis ^^

Assalamualaikum :)

Lama dah rasa xmenyinggah kat blog ni. Berapa bulan kot xmenulis. Alhamdulillah selepas habis cuti di Malaysia 4 bulan, beraya dengan family, berbakti untuk family dan masyarakat sepanjang berada di Malaysia. Lepas ni kene  bina azam baru naik tahun last ni. Huhh, ni lah yang mencabar sikit ni. Cabaran tahun last di mesir. Mulut orang membicarakan mudah je tahun last, tapi yang berada di tahun last ni lah yang tahu bagaimana mujahadahnya.

Banyak yang kene serasikan kehidupan baru setelah pulang ke mesir semula dengan membawa tanggungjawab sebagai musyrifah rumah. Berhadapan dengan ahli beit baru, pelajaran baru, kesihatan yang baru hehe semuanya baru.

Terlalu banyak kenangan yang tinggal bersama family untuk jadi pembakar semangat sebelum meninggalkan Malaysia. Beraya last bersama family lah yang membuatkan hati sayu je. Yelah, lepas ni deorg raya tanpa kte. Hehe. Terima kasih ibu, ayah, kakyong, angah, abang, akak, amin, adik yang telah mengisi masa dengan ateh sepanjang cuti di Malaysia.


Pulang pula ke mesir, berhadapan dengan ahli beit wajah2 baru. Warga Salam kini sudah ceria. Warga salam tu apa? ada 2 buah rumah pelajar malaysia yang bertempat di SALAM MANSURAH, MESIR. Hehe. Satu tanggungjwab yang perlu digalas, untuk memegang hati2 mereka, membentuk mereka dan tunjuk ajar tentang kehidupan di sini. Alhamdulillah, sgt2 sporting. Hehe. Kini ku teruskan kehidupanku di sini sehingga habis pengajian di sini. Lemparkanlah sebanyak2 doa buat aku dan kawan2 ku di sini, moga dipermudahkan segala urusan menuntut ilmu. Moga NAJAH insyaAllah.

RAYA 2015

WARGA SALAM MESIR

No comments:

Post a Comment